Tips voor een goede nachtrust

23-06-2020 - Anke Schoones

 

 

Goed slapen is heel belangrijk. Niet alleen om goed te functioneren, beter belastbaar te zijn en meer energie te hebben. Ook omdat goed slapen bevorderlijk is voor het immuunsysteem. De gehele 24uur is van invloed op je slaap, Je kunt dus op elk moment van de dag dingen doen die helpen om te slapen op het moment dat het daar tijd voor is.

 

Hieronder een aantal tips om voldoende nachtrust te krijgen.
Ik zeg speciaal nachtrust omdat als het slapen even niet lukt ontspanning in bed ook heel nuttig is!

 

Tips

  • Vermijd onnodige stress, zorg voor voldoende ontspanningsmomenten overdag en bouw de dag af
  • Zorg voor een fijn donkere, koele plek om te slapen, die je ook alleen daarvoor gebruikt
  • Neem voldoende tijd om te slapen
  • Voorkom piekeren en negatief denken in bed. Ga liggen in je aangenaam zachte bed, richt je gedachte op onbenullige dingen
  • Houd zo veel mogelijk hetzelfde ritme aan
  • Eet gezond, drink veel water en beweeg voldoende

 

Slaap is heel persoonlijk. Slaapbehoeften en slaappatronen zijn bij iedereen uniek en verschillend.

Ervaar je slaapproblemen of kun je wat meer hulp gebruiken, neem gerust contact op!

 

 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Velden met een * zijn verplicht!